FORENINGSPORTAL Foreninger i Øksnes

Alsvåg Idrettslag

Tilbyr variert aktivitet innen allidrett, friidrett, fotball og ski - for barn, unge og voksne.

Alsvåg IL er tilknyttet Norges Idrettsforbund, samt særforbundene: Norges Fotballforbund, Norges Skiforbund, og Norges Friidrettsforbund. Vi tilbyr trening og konkurranser innenfor disse disiplinene

I vårt treningstilbud har vi et særlig fokus på allidrett rettet mot barn.

Vi tilbyr allidrett for 1.-7. klassinger fordelt i ulike grupper. Allidrett for barn er et variert aktivitetstilbud hvor barn får prøve flere ulike idretter i flere miljøer. For eksempel ulike ballspill, turn i gymsal, orientering og turer i skogen, på løkka, på snø, eller på is. Vi bruker årstidene aktivt og legger opp aktivitenene etter det. Det legges vekt på å utvikle en god grunnmotorikk gjennom lek og aktiviteter tilpasset barnets utviklingsnivå.

I tillegg til dette har vi aktive løpegrupper i sommerhalvåret, og styrketreningstilbudet TABATA for alle medlemmer i vinterhalvåret. Nytt av året er at vi tilbyr drop-in på styrketreningen, slik at du ikke behøver å forplikte deg med medlemsskap.

Per 01.10.22 har vi disse faste gruppene:

Mandager: Allidrett 4.-6. klasse kl 18-19 (Håvard Bråthen)

Onsdager: Allidrett 1.-3. klasse kl 17.30-18.30 (Ørjan Hamansen)

Fredager: Tabata for alle, barn u/16 i følge med voksen (Dag Myklestad)

Alsvåg IL drifter lysløypa i Alsvåg. Anlegget brukes både til trening for våre aktive, og til mosjon og rekreasjon. Vi har en opparbeidet og opplyst alpinbakke som vi åpner når vi har kapasitet.

Vi har en opparbeidet frisbeegolfbane rundt anlegget. Medlemmer kan låne utstyr gratis, og andre kan låne til dropin-pris etter avtale.

NYTT: Vinteren 22/23 skal vi lage skøytebane på grusbanen vinterstid. Dette til fri benyttelse for hele Øksnes befolkning.

I tillegg eier og drifter vi en fullstørrelse fotballbane (grus) og en ballbinge. Vi har eget klubbhus, samt garasje for trakkemaskin, ATV og annet utstyr.

Fritidsaktiviteter

Ski
Fotball

91602172 / Kristin Sørdahl Myklestad